5770 Áv 20 · 2010. július 31 · Hetiszakasz: Ékev · Havdalah: 21:17 · בייה

Bayergate: Zsidózás kontra intellektuális lincskampány

toda képe

Idézet:
Bayer Zsolt Magyar Hírlapban napvilágot látott publicisztikája – melyben leírja: vannak zsidók, akik puszta létezésükkel indokolttá teszik az antiszemitizmust – a tiltakozás szökőárját generálta. Hogy a kijelentés minősíthetetlen és szalonképtelen, nem vitás. Felteendő kérdés inkább az, nem kontraproduktív, bumeránghatáshoz vezető pótcselekvés-e az aláírásgyűjtés, melyhez immár sok tucat neves(nek tartott) értelmiségi csatlakozott?

...

a minimum, amit leszögezhetünk: egy, amúgy helyes csatához igencsak rossz fegyvert s (egyik-másik névsoron lévőt illetőleg) finoman szólva is kikezdhető szövetségeseket választottak.

...

Ha Szélesnek fájna a zsidók öncélú sértegetése, aligha juttatja kenyérkeresethez Szentmihályi Szabó Péter, volt MIÉP-képviselőjelöltet.
...

Az ilyenfajta aláírásgyűjtő ellenállás körülbelül olyan hatékony, mintha transzparensekkel vonulnánk a kocsma elé, rajta a felirattal: „Tiltakozunk az ellen, hogy maguk részegek!”

...

Fehér Ferenc filozófust ideidézve „mint zsidó sem szeretem, hogy a másik embert antiszemita érzésének kinyilvánításában az béklyózza, hogy kirúghatják érte állásából. Természetesen szeretném, bár nem hiszek benne, ha az antiszemitizmus, mint érzés megszűnne. De semmiképpen nem akarom azt, hogy antiszemita érzésű polgártársaim szünet nélkül fenyegetve legyenek ezért az érzésükért. Ahogy én sem kívánok fenyegetve lenni bármilyen érzésemért.”

...

szociológiai tapasztalatok bizonyítják: az antiszemitizmus elleni fellépés szükségességének, a zsidók szenvedésének felpörgetett, végtelenített – kioktató jellegű - sulykolása, folyamatos túladagolása, túlhangsúlyozása az elvárt hatás fordítottjához, overkill-effektushoz vezet.

...

Papp László Tamás

A teljes cikk elolvasható itt



_____________________________________

תודה רבה


tudózsidó képe
tudózsidó
Regisztrált: 2006.04.07.
link 14452 | tudózsidó, sze, 2008-04-30 16:35 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Nem értek egyet az apósommal
Deutsch-Für Tamás: horngábori stílusban küldtem el Bayer Zsoltot kalandos helyekre

Névtelen képe
csola
link 13945 | csola (nem ellenőrzött), v, 2008-04-06 19:58 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

ketszer elolvastam bayerzsot cikket es ettol egyszerubben es jobban nem is lehetne megfogalmazni.

Névtelen képe
zsé
link 13906 | zsé (nem ellenőrzött), p, 2008-04-04 21:28 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Idézet:
Bayer Zsolt: Szégyen a magasban

Reggel van, nyavalyás, sunyi hideg reggel. Repedezett, piszkos körmű kezek tapadnak a kapaszkodókra. Műanyag szatyrok, kis elpukkasztható gömböcskékkel, bennük zsíros fésű, személyi igazolvány, talán tízórai vagy uzsonna. Egy kisfiú alszik anyja ölében, orra tövén szárad a megfolyt váladék.

Csend van és büdös.

Nézem őket és szeretem őket és kicsit félek tőlük, mert inkább rossz arcúak, és nem tudom, mennyi közöttük a "haza ellensége".

Én a "haza ellensége" vagyok.

Immár e minőségemben járok át Simon bácsihoz borozni, s ha leakaszt egy oldalszalonnát a füstről, nem tudja, kit etet. Ha megmondanám neki, talán földűlne nevettében, "bolond vagy te, fiam?"- kérdezné, s hamar újra töltene a vörösből, mert az erősebb.

Nagyon be kéne rúgnom, hogy be merjem neki vallani: nem, Simon bácsi, nem én vagyok bolond...

Nagyon be kéne rúgnom, hogy ne szégyelljem magam a szóért, hogy irtóztató, gyilkos indulataim ellágyuljanak, hogy megpróbáljak gondolkozni, a dolgok mélyére látni, beleélni és következtetni - hogy megpróbáljak rájönni, csodálatosnak hitt és tisztelt emberek miképp juthatnak idáig...

Mert ha nyolcelemis külvárosi suhancokról lenne szó, napjaikat szellemi nyomorban morzsolgató, fogatlan, gonosz szemű vénemberekről! -de nem. Sokkal nagyobb itt a borzalom... Nem vagyok hajlandó elfelejteni az Aranyketrecet, Benedek professzor úr. Nem vagyok hajlandó elfelejteni, ahogy nagyanyám feltornyozta hátam mögé a párnát, "nézd ezt a bácsit, kisfiam" - mondta, és én néztem. Gyerek voltam, nem is nagyon értettem, miről folyik a szó a sercegő, alig élvezhető képernyőn, de ön magával ragadott, minden szava, minden gesztusa emberi volt, szelíd volt a hangja, a szeme, nem pislogott papírokba, csak beszélt és mesélt - igen, mint Benedek Elek apó, ezt is nagyanyám mondta így, a mesekönyvek ott sorakoztak az ágyam mellett, és ön összekapcsolódott fejemben a világszép tündérkisasszonnyal, az arany almafával és Bolond Mihókkal...

Emlékszem erre - és fel nem foghatom az utat, amely onnan a szalonzsidózásig, az "itt az idő, hogy belefojtsuk a szót az ószövetségbe" mondatig vezetett. Sértettség? Mellőzöttség? Mindegy. Nincs felmentés...

Minden alkotásáért rajongok, Makovecz úr. Halálos biztonsággal állok meg bárhol az országban egy-egy épület előtt: ez Makovecz-ház. Meg kell állnom, ha csak percekre is, és beköltöznék egyszerre mindegyikbe, templomba vagy villába, hogy otthon legyek. Jó olyankor és büszkeség magyarnak lenni.

Ön azt mondta, a MÚK megalakulásával "végre a tisztesség jut szóhoz". Egyetlen mondattal kétségbe vonta sok száz ember tisztességét - köztük az enyémet -, s tette ezt minden lelkifurdalás nélkül. Ez az ön szégyene, Makovecz Imre úr, és nincs rá mentség. Nincs felmentés, mert pirulnom kell ön miatt...

A fasizmus nem az utcán kezdődik, fütykösforgató, köpködő, üvöltöző "ünneplők" között. És a legborzalmasabb az okos, szép arcú - a széplelkű gyalázkodó, akiért rajongani lehet.

Háromszor néztem végig az ön "küldetését", Balczó András. Az édesapám vitt el először, "ezt a csodát látnod kell" - mondta, és igaza volt. De miféle küldetés mondatja önnel, hogy " a becsületes zsidó hányad(sic!) - Jézus hatalma híján - képtelen megakadályozni véreit sátáni játszmáikban. Nem tudják, hogy a ¸hazugságnak és gyilkosságnak atyja¸ - akitől eredményesnek tűnő eszközeik miatt elszakadni nem szándékoznak - őket, a választott népet tartja elsősorban elpusztítandónak."

Most hová, kihez fussak? Hogyan magyarázzam meg, mit érzek, milyen és mekkora a fájdalom bennem, amiért ön a legiszonyúbb dombra hurcolja fel sértettsége, mellőzöttsége keresztjét?

Mit tegyek? Mit tehetek? Végül is mi történhet? Történne-e valami, ha én, a Magyar Köztársaság állampolgára beperelném önt, Benedek professzor úr? Közösség megsértéséért és becsületsértésért, amiért engem a "haza ellenségének" nyilvánított. Ki állna mögöttem? Akik itt utaznak velem, ezen a Lajtán inneni koszos buszon, vajon támogatnák-e értelmetlen harcomat? Simon bácsi értené-e, miért van erre szükség? Fontos-e még valakinek, hogy én tisztelem-e önt, vagy a bakancsosok a térről? Van-e még olyan csend, amibe nem szűrődik be a szervilis, semmire se jó, de fenyegető tapsvihar? Van-e még bennem irgalom, vagy szétmállasztják álságos, hazug, ostoba és durva mondatok? Meddig bírok hajdanvolt és jelen lévő csodákra, értékekre emlékezni - és jogom van-e az emlékek miatt hallgatni, gyáván meglapulni, felmentést keresni?

Szabad-e irgalmazni?

És mivé lenne méltóságom, ha egy öregembert, aki a szép, okos szavú nagyapám lehetne, bíróság elé citálnék?

Én már nem leszek sokkal idősebb. Éveim száma bizonnyal növekszik még, de már finomodott bennem a kín, nem akarok oltárokat rombolni, sem tekintélyeket talapzatukról lerángatni. Önöket pedig végképp nem. Önök tekintélyek - és maradjanak is fenn a magasban. Ne adassék meg önöknek az elvegyülés lehetősége. Viseljék e mostani szégyenüket ott, ahová a mi szeretetünk, megbecsülésünk és hitünk juttatta önöket...

168 Óra, 1992 március 24.

tudózsidó képe
tudózsidó
Regisztrált: 2006.04.07.
link 13846 | tudózsidó, cs, 2008-04-03 16:47 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm


toda képe
toda
Regisztrált: 2006.12.04.
link 13804 | toda, sze, 2008-04-02 21:20 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Március 30-án a z Echo TV Mélymagyar című műsorában Bayer Zsolt műsorvezető - az antiszemita cikke által kiváltott botrány kapcsán - a következőket mondta:

Idézet:
"...szándékaim szerint ez a beszélgetés elsősorban ma este ne is az én cikkemről szóljon, de ha már szóba hoztad, azt azért, azt azért mindenképpen el kell mondjam, önkritikát gyakorolok. Az a mondat, hogy "indok zsidóink", akiknek a puszta létezése indokolja az antiszemitizmust, én azt hiszem ott azért én is elkövettem egy hibát. Nevezetesen azt, hogy nem a puszta létezésük indokolja, hanem a szavaik, tetteik, cselekedeteik. Azt gondolom én, így lett volna helyes, hiszen valakinek a puszta létezése nem indokolhat semmit, csak az, amit tesz. Úgyhogy ennyiben meg én tennék egy distinkciót."

http://www.nol.hu/cikk/487134/




_____________________________________

תודה רבה


toda képe
toda
Regisztrált: 2006.12.04.
link 13780 | toda, k, 2008-04-01 14:43 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Idézet:
Papp László Tamás Zsidózás kontra intellektuális lincskampány címmel közölt kommentárját bírálta Fekete György, Gábor György, és Szalai Erzsébet. PLT bírálóinak válaszol az alábbi írásában.

http://hvg.hu/velemeny/20080401_antiszemitizmus_zsidozas_vita.aspx



_____________________________________

תודה רבה


kaed képe
kaed
Regisztrált: 2006.07.17.
link 13756 | kaed, h, 2008-03-31 20:16 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm
Előzmények: ‹ 13750

akkor nem értenek egyet, mert bayer saját magát antiszemitának tartja Smile

toda képe
toda
Regisztrált: 2006.12.04.
link 13752 | toda, h, 2008-03-31 12:01 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Idézet:
Végül is mindegy, hogy elvetemültségből vagy hülyeségből firkálsz ocsmányságokat, a hatás ugyanaz lesz. Nincs még egy ember az országban, aki annyit idézett volna Julien Benda: Az írástudók árulása című művéből, mint te. Remélem, egyszer majd el is olvasod. Azt azonban a könyv ismerete nélkül is tudhatnád, hogy mi a következménye annak, ha a betűvetők beengedik a politikai szenvedélyeket munkáikba, mi a következménye a felelőtlen szavaknak. Hiába állsz ott tanácstalanul ártatlannak vélt soraiddal, várva, míg fölindulnak testvéri tankok szertedübögni rímeit.

Hírszerző



_____________________________________

תודה רבה


Gerson képe
Gerson
Regisztrált: 2006.10.09.
link 13750 | Gerson, h, 2008-03-31 11:44 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Van egy hírem, hátha nem hallottátok : a Kövér nem biztos, hogy leírta volna ezeket, amiket a Bajjer, bár nem tartja antiszemitának!Mármost örüljünk, vagy ne? Shocked

toda képe
toda
Regisztrált: 2006.12.04.
link 13724 | toda, szo, 2008-03-29 16:09 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Bár minden rokonszenvem és respektem a zsidó államé, de azért mosolytfakasztó (ál)vulgárcionista naivitásra utalna, ha bárki attól a csöppnyi, távoli, mediterrán teo-demokráciától várna elsöprő európai intervenciót, aki a saját polgárainak mindennapi biztonságát sem képes a saját határain belül szavatolni...



_____________________________________

תודה רבה


Névtelen képe
Zahal
link 13718 | Zahal (nem ellenőrzött), szo, 2008-03-29 08:33 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Laciduo!

Többé nem ismétlődhet meg az, ami a II.vh alatt történt velünk, mert újra van saját államunk, Izrael, amely elég erős ahhoz (+ szövetségesei), hogy bármilyen ilyen esetben beavatkozzon; nem kétséges, hogy meg is tenné!
Mi magunk sem tűrnénk, hogy egy ujjal is hozzánk érjenek, nemde?!

laciduo képe
laciduo
Regisztrált: 2007.01.09.
link 13709 | laciduo, p, 2008-03-28 18:28 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Tudod nekem csak az a félelmem,hogy elég sok helyen azt hallani,hogy nem ismétlődhet meg a mult borzalma mert európa elég felnőtt ahoz,hogy ne engedjen meg ilyen borzalmakat. Ugyanakkor azt látom,hogy a neonácik egyre több alakzatban jelennek meg és egyre többet megengedhetnek maguknak a demokrácia szabadsága alatt. A félelmem az ha egy bizonyos pontig eljutnak onnan már kezelhetettlenné válnak. Gondoljunk csak arra,hogy hitler is egésszen kicsibe kezdte és ma már tudjuk mi lett belőle sajnos eleink saját bőrükön tapasztalták meg. Lehet hogy én csak a géneimmel örököltem a félelmet de sajnos ugy látom,hogy a farkasok ha lassan is de egyre erősebbek.Bár csak én tévednék.
Gondolj bele Bayer cikkébe ami nekem azt üzeni,hogy nyiltan lehet uszitani a zsidók ellen egy országos napilapban. Mi lesz a következő amit nyugodtan megtehetnek? Kishazánkban sajnos hagyománya van az antiszemitizmusnak gondolj csak bele nálunk előbb volt zsidótörvény mint németországba.Nálunk volt a hatalom a legsegitőkészebb a deportálások lebonyolitásába. Mig a németek szembenéztek a multukkal kishazánk nem tette meg. Vajon mit várhatunk ha szabadon megalakulhat egy félkatonai szervezet amely csak éppenhogy palástolja a rasszizmusát. Ha végignézzük a multat a világon bárhol alakult félkatonai szervezet az előbb utóbb valamej rasz kiírtásáért fáradozott ha megerősödött akkor tetteivel is igyekezett ezt bizonyitani.Tudom ilyenkor sokan azt mondják,hogy nákunk a feltételek nem olyanok mint azon szituációkban ahol a félkatonai szervezetek garázdálkodtak.Vajon mi az akadája annak hohy ha a gazdasági helyzet tovább romlik nem alakul e ki olyan helyzet,hogy ezen nem kivánatos szervezetek megerősödhetnek? Remélem csak felesleges aggodalom az enyén de azt mondom jobb félni mint megilyedni. Bocs,hogy ilyen hosszan írtam meg esetleg egy kicsit csapongva de én már csak ilyen vagyok.

tudózsidó képe
tudózsidó
Regisztrált: 2006.04.07.
link 13708 | tudózsidó, p, 2008-03-28 17:52 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Nem várakozunk, és nem reménykedünk, hanem igyekszünk erőt, önbizalmat, optimizmust gyűjteni, hogy soha többé ne kerülhessünk mások kénye-kedvének kitett, kiszolgáltatott helyzetbe. Az erőszaknak mindig a kiszolgáltatottak esnek áldozatul, már az óvodában is a sírós, gyámoltalan gyereket gyepálja mindenki. Az erősek meg tudják védeni magukat, és ezzel vagy elrettentik az erőszakot, vagy ha nem megy, hát legyűrik.

A respektet nem elég követelni, ki is kell azt vívni...

laciduo képe
laciduo
Regisztrált: 2007.01.09.
link 13707 | laciduo, p, 2008-03-28 17:46 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Értelek de mégis tanácstalan vagyok mert ugy érzem a társadalomnak istenigazából eszeágába sincs küzdeni az antiszemitizmus ellen max csak kijátsza ezt a kártyát ha ugy gondolja,hogy a pillanatnyi politikai érdek ugy kivánja és ez igaz jobboldalra bal oldalra. Akkor mi csak csendben várakozunk és reménykedünk abba hogy a történelem most nem ismétli önmagát? Mert nem a XX. században történt meg az első kisérlet a zsidóság teljes kiirtására.

tudózsidó képe
tudózsidó
Regisztrált: 2006.04.07.
link 13706 | tudózsidó, p, 2008-03-28 17:34 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

A hallgatás és az agresszív, hisztérikus nyomulás között azért vannak kulturált átmenetek is Smile

Egyébként meggyőződésem szerint nem a zsidók dolga az antiszemitizmus elleni harc, hanem a társadalomé - ha akarja. Nekünk annyi a dolgunk, hogy szükség esetén megvédjük magunkat az atrocitásoktól. Egyetértek Fehér Ferenccel, hogy nem az antiszemitákat kell üldözni, hanem az üldözőket. És a kettő között nem árt finom distinkciót tenni... Én se szeretek mindenkit, és azt se szeretném, ha ezért engem csesztetne bárki...

laciduo képe
laciduo
Regisztrált: 2007.01.09.
link 13705 | laciduo, p, 2008-03-28 17:16 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Azért az borzasztó ha szólunk az antiszemitizmus ellen akkor azért erősödik fel ha meg halgatunk és csendben maradunk akkor meg azért terjed szabadon. Vajon mi lenne a megoldás?